måndag 14 april 2008

Måndag

Två citat ifrån årsmötet/ölprovningen från i lördags. Det var kul när man var där men de gör sig nog sådär återberättade. Vi hade inte kommit speciellt långt i dagordningen, har inte ens nämnt vilka som var nominerade till nästa års styrelse än. Årsmötet förväntade sig att ordföranden skulle ta upp frågan om ansvarsfrihet för sittande styrelse. Istället slinter tungan och Sarah frågar högtidligt.

Kan årsmötet besluta om ansvarsfrihet för nästa års styrelse?


Nummer två. Lite senare vid ölprovningen är samtalsämnet hur man bäst väljer dryck till en måltid. Anna uttalar sig om den stout vi dricker just då.

Den här passar om man har bränt maten.


Efter helgens aktiviteter var jag ovanligt trött imorse. Kombinationen dykning, ölprovning, innebandy och en tvättid klockan sju istället för att ta igen sömn tar på krafterna. Fram till lunch öste jag i mig flertalet koppar kaffe, kämpade för att hålla ögonlocken och humöret uppe. Det regnade och såg allmänt tråkigt ut ute. Mot slutet på dagen så lättade allt. Vid fem tog jag mig hem och hämtade grejerna inför kvällens dykpass. Vädret var underbart. Dykningen var jäkligt kul. Med blandade känslor jag ser fram emot uppdyket - kursen tar ju slut då.

Inga kommentarer: