torsdag 3 april 2008

random guy 1

Idag har jag fått ett nytt smeknamn.

(23:49:57) Ferio: oh, fåhröa
(23:50:38) Johan: Nu är det säkert några veckor sedan men en internetkompis gav mig i uppgift att våga ta kontakt med främlingar
(23:50:51) Ferio: ah, hemliga uppdrag lixom :)
(23:51:40) Johan: Jag misslyckades rejält. Uppdraget var 5 kontakter innan veckans slut. Jag hälsade på en person som väntade på röd gubbe samtidigt som mig.
(23:51:46) Ferio: haha
(23:52:03) Johan: Idag var det ljust och fint ute fortfarande när jag hade käkat middag så jag gick på promenad
(23:53:06) Johan: Såg två tjejer (även om jag var osäker på avstånd) som satt på en filt under ett träd i en slänt längs med ån och tyckte det såg sååå jäkla mysigt ut att sitta där och ha typ picknick trots att det börjat skymma och att det är kallt ute. Var ju snö för en vecka sedan :p
(23:53:19) Johan: Så jag gick fram och sa hej!


Tankgegångar kring hur de skulle kunna tänkas reagera på att jag går fram till dem ignorerade jag och gjorde helt enkelt som en slogan för ett varumärke döpt efter en grekisk gudinna. Egentligen hade jag bara tänkt gå fram och säga hej, förklara mig och gå därifrån med en känsla av att ha klarat av det. Nu blev jag inbjuden och sittandes där en bra stund. En oväntad och riktigt trevlig konversation.


På ett helt annat tema så läste jag ikapp några serier och hittade en raggningsreplik tillräckligt invecklad för att sannolikt fungera på mig.


Blev aningen rädd för mig själv idag. När jag parkerat cykeln och gick förbi tvättstugan fick jag en idé. Nu förkastade jag i och för sig den för att det skulle kräva mer tid och ansträngning än det är värt. Hur som helst funderade jag kring bokningsschemat. Om man börjar samla data, skulle man kunna dra några intressanta slutsatser? Ju mer omfattande arbete man lägger ner på det desto mer tillförlitliga förutsägelser om hur tvättstugan kommer att bokas. Man skulle kunna ställa profil på hur ofta mina grannar tvättar och med vilken framförhållning de brukar boka. Utifrån profiler och ett givet schema skulle man då kunna ställa prognos på hur angelägna andra borde vara att boka inom en snar framtid. Men som projekt faller det på att den nyttan är försumbar. Det finns ju egentligen inte någon vettig anledning att ställa en prognos på hur länge man vågar vänta med att boka. Det är bättre att helt enkelt boka en tid och ägna sig åt annat än att övervaka bokningsschemat.

Inga kommentarer: