tisdag 2 september 2008

Slutkörd

Efter jobbet gav jag mig ut för att springa. När jag kom hem så kände jag tidspress att duscha för att hinna till affären innan stängningsdags. Mycket träning blev det men ovanstående får det att låta extremare än det var.

Dels för att jag slutade ganska sent på jobbet och var lite långsam med att byta om och komma iväg. Tidtagningen började först vid tjugo i sju. Började med att springa några kilometer rakt upp och ner. Därefter körde jag mestadels intervallträning och pulskontroll. Löp hyfsat snabbt en relativt kort sträcka och därefter sänka pulsen ner till en viss nivå på så kort tid som möjligt. Upprepa. Ett av varven stannade jag till vid Räddningstjänsts träningsplats och körde ett antal styrkeövningar. Körde bara en repetition per övning men pressade mig så långt jag orkade på varje övning. Klockan hade hunnit passera kvart över åtta när jag kom tillbaka. Om jag hade ägnat hela tiden åt att springa skulle jag hunnit längre än de 12 km det nu blev. Bara löpningen uppskattade TC till att ha kostat mig ungefär 750 kalorier.

När det blev så här sent och jag gjort av med så mycket energi så gjorde jag en enorm middag. Nu kommer jag att befinna mig i matkoma tills jag lägger mig.

Inga kommentarer: