onsdag 3 september 2008

Svar på tal

Ringde upp farsan och hade tänkt fråga honom om han sett matchen. Kanske passa på att retas lite med att jag sett världens bästa fotbollsspelare, varit på matchen då det sattes nytt publikrekord för damallsvenskan och suttit tillräckligt nära Malin Swedberg för att kunna försöka tjuvtitta på deras lilla monitor och se repriserna av de situationer där det blev aktuellt. Samtalet blev inte alls som jag hade trott.

För det första så var det mamma som svarade. De hade varit ute och plockat svamp ihop med några vänner och satt i bilen på väg hem. Pappa körde och mamma tröttnade ganska snart på att sitta som relästation och återberätta saker från matchen. Redan när hon sa att de hade sett något speciellt i skogen kände jag direkt på mig vad. Mamma började berätta att de sett en älg och det var ju väääldigt speciellt, det hade de ju faktiskt inte sett på nästan ett år. Efter att hon dragit ut lite på det så visade det sig att jag gissat rätt. För första gången i sitt liv har mamma sett björn. Alla hade de sett björnarna men för övriga i bilen var det inte första gången. Det var på hemvägen som en björnhona med två ungar hade sprungit framför bilen, i strålkastarljuset en ganska lång stund - ungefär som harar kan fasta framför en bil och bara fortsätter att springa där det är upplyst istället för att vika av och flytta sig från vägen. Undrar om man ska se det här som ett tecken på att mamma faktiskt läser min blogg och gjorde det här för att retas med mig?

Inga kommentarer: