lördag 3 maj 2008

Slapp dag

Idag har varit en sådan där mystisk dag när man tar det lugnt och inte gör något speciellt men det vid dagens slut ändå har hänt en hel del.

Vad gäller bild och text håller jag mig till dagens promenad. Till att börja med så har jag precis laddat upp bild nummer hundra till foobazar's photostream.

Promenadens stora överraskning var när en duvhök eller möjligtvis sparvhök tog en koltrast mitt framför ögonen på mig. Bytesfågeln blev nerjagad och på bara några meters avstånd från mig stod höken med vingarna hotfällt utfällda över sitt byte och vände huvudet mot mig för att förvissa sig om att jag inte skulle lägga mig i. Bytesfågelns skri efter hjälp upphörde efter några sekunder. Visserligen var jag lite segstartad men innan jag hann öppna dragkedjan på kameraväskan flög höken därifrån med koltrasen på tvären under sig. Att se naturens gång på nära håll är både något som berör och fascinerar.

Inga kommentarer: