lördag 17 maj 2008

Utedyk

Jag är så trött att jag har svårt att förstå det. Visserligen blev det inte så många timmars sömn i natt, men den främsta anledningen är självklart dagens aktivitet. Var uppe tidigt och åkte iväg till Hästholmen, vid Vätterns strand. Bara att ta av och på utrustningen är ansträngande.

Vid dagens lektion lärde jag mig att torrdräkt inte innebär att man håller sig torr, utan att det inte är meningen att man ska bli blöt. Underställ hade jag bara med mig ett och inget ombyte så det var fuktigt från start vid andra dyket. Båda dyken så läckte det in i armarna så det hänger fyra tröjor på tork.


Uppdatering. Det var inte meningen att det skulle låta som om jag blev helt genomvåt. För mig läckte det in lite vatten vid armarna men kläderna under dräkten blev aldrig blöta mer än på underarmarna. Viktigast är att isoleringen kring torso höll sig torr och varm. Vattnentemperaturen var förresten högre än väntat. Hela nio grader vid ytan.

Inga kommentarer: