söndag 24 augusti 2008

I <3 gröt

Kom av mig och gick aldrig och handlade idag. Den stora faran med att ha tillräckligt med råvaror i kylen och frysen för att kunna ordna middag. Så jag har ingen fil eller müsli hemma. Istället för min vanliga frukost blir det alltså gröt imorgon.

Rubriken kommer sig av en text jag hade i pannan igår. Ett oväntat inslag under svarta lördagen. Hade även ett hjärta på kinden och blå mustasch.



Pratade nyss med pappa och berättade lite om helgen. När jag nämnde att jag inte hade gått och lagt mig på direkten när jag kom hem lördag (som i tidigt söndag) natt kunde han inte låta bli att ifrågasätta varför. Motiveringen köpte han iofs på direkten om än med viss skepsis. Det första jag gjorde när jag kom hem var nämnligen att att leta reda på verktygslådan och en avbitartång. Varför? Därför.

Inga kommentarer: