lördag 16 augusti 2008

Mer än en timme

Idag var jag ute och sprang i över en timme. Ett delmål som klarades av längs vägen var att springa längre än en mil. Hade ryggsäck innehållande bland annat kamera.



Valde att ha långbent tight löparbyxa. Dvs ingen risk för fästingar och benen skyddade utifall jag skulle få för mig att springa i terräng. På överkroppen valde jag ett linne som för fukt bort från kroppen. Packade ner löparjackan som matchar byxorna som förstärkningsplagg. Något extra att ha på om jag skulle få för mig att stanna till någonstans under rundan. Det blev ingen paus och kameran kom aldrig till användning. Bilderna är tagna med mobiltelefonens kamera. Första försöket gick inget vidare. "Hur svårt ska det vara för autofokus att hitta skärpa? Ta en bild då förbannade kamera! Jaha.. har jag ställt in den på videoinspelning?"



När jag började närma mig mina hemtrakter igen började ett fint regn att falla. Duggregnet var skönt att springa i och solens sken värmde i ansiktet. Med tiden blev regnet tyngre och ihärdigare och mörka moln skymde solen. Jag stannade till under en bro och tog på mig jackan för att stå emot vätan bättre.



Ville inte stå där och bli kall så jag sprang vidare i regnet. Längs vägen var det gott om folk som kramade träd och tryckte under broar. Inte ett paraply så långt ögat kunde nå. Jag vågar mig på antagandet att väderomslaget inte var väntat. ;)

Mobilen må stå emot väta men när det regnade så vågade jag inte ha headset framme. Att glasögonen inte syns på bild nummer två är för att de av någon oförklarlig anledning immade igen och jag såg bättre utan dem.

När jag kom hem så kändes det att man hade utsatt kroppen för påfrestningar. Halsen kändes inget vidare och ganska länge trodde jag att jag skulle bli förkyld men en varm dusch senare och iförd torra kläder så kändes det bättre och förkylningstecknen lade sig. Träningsprogramvaran som kom med gps-klockan uppskattar att jag gjorde av med över 900 kalorier under passet. Vet att man egentligen inte ska äta för sent men jag tror bestämt det är dags för kvällsfika.

Inga kommentarer: