fredag 23 november 2007

Höstväder är underskattat

Höstväder brukar förknippas negativt laddade ord och anses som trist och slaskigt. Med ett sådant rykte ges möjlighet att slå från underläge. Idag var en sådan dag. Snöade föll i stora flingor när jag gick hem från jobbet. Flingorna yrde i luften och lekte i ljuset från gatlyktor och bilars strålkastare. Framsidan på min jacka blev vit av snö som sakta smälte när man kroppsvärme letade sig ut genom kläderna. Även marken var lite för varm så flingorna smälte nästan omgående när de landade. Så om det inte blir kallare i natt och det fortsätter att snöa så blir det blir nog inget bestående snötäcke. Hur som helst så var det uppfriskande och härligt att gå hem.

Snart är det första advent! Jag måste erkänna att jag inte är helt säker vad första advent hade för ursprung. Kan det ha varit då de tre vise började sin vandring? För mig är det en nedräkning till jul. Ser fram emot att få träffa släkten, Elton Elliot i synnerhet. Riktigt känner hur jag lyser upp när jag tänker på och ser fram emot julbordet. Men en tanke slår mig och humöret gör en helomvändning. Hur mycket kommer maten på julbordet att förändras nu när mormor har gått bort?


Inspirerad av fototävlingen på utsidan.se valde jag att ändra status till publik för några av de höstbilder jag tagit. Långt ifrån världen bästa bilder men även om skärpan är off så ser färgerna höstiga ut.

höstväder



Korrigering: Min kusin har visst bytt namn sedan sist.

Inga kommentarer: