söndag 18 november 2007

Om nötterna

Nu var det en tid sedan min del i nöt- och smågodisstudien tog slut. För inte fullt så länge sedan träffade jag deras handledare för utvärdering.

I korthet kan sägas att vissa av mina värden hade förbättrats. Fram för allt blodfettvärdena. Förhoppningen med studien var att visa på en nytta med att äta nötter. Måste erkänna att mycket av handledarens långa förklaring gick mig förbi. Kontentan var iaf att förändring i intag leder till förändring i metabolism. Min fråga om det påminner om Atkinsmetoden besvarades med ja.

Om man äter mängden nötter under hela dagen får man förmodligen bättre resultat. Mitt upplägg att äta som vanligt under dagen och sedan hetsäta nötterna efter middag för att få i mig dagens dos kan ligga till grund för (eller i vart fall bidragit till) att jag mådde lite sådär.

Inga kommentarer: