söndag 17 februari 2008

I brist på annat

har programmet stannat. Började med att jag pratat om det andra en hel del och att dagens post skulle komma att handla om lite allt möjligt. Plötsligt var jag mitt upp i en en flashback till kårtegen och så hade den där frasen bitit sig fast i mitt sinne. Kul var det.

---

935 - så många gånger ljög Bush och hans närmsta medarbetare för att få stöd att starta krig mot Irak. Vet inte vad som förvånar mig mest. Det första som förvånade mig var attt någon bemödat sig räkna. En annan sak som förvånar är att dessa lögner verkar gå förhållandevis obemärkt förbi. Trots allt räckte det ju med en lögn om sina privata angelägenheter för att avsluta Clintons ämbete. Eller är det någon väsentlig skillnad som jag har missat här?

---

Hmm. Jag kom visst av mig. Det finns så mycket annat roligt man kan göra..

Inga kommentarer: