tisdag 19 februari 2008

På __________.

På vissa håll händer det saker. På andra håll händer det desto mindre. På jobbet har jag haft en ÅF som legat på. Kanske trodde han att det skulle ge något att öva påtryckningar på mig. Fallet var snarare att jag tröttnade på det. Glömde påminna om spexet på jobbet så nu vet jag inte hur många jobbarkompisar som vill hänga på, och gå på spex på onsdag. Hur som helst, jag sitter och bloggar och livet rullar på.


På språng
Mitt mobilbloggandet har tagit fart. Noterade precis att det återstår tio dagar av Februari och att mycket talar för att jag kommer att publicera fler poster den här månaden än vad jag gjorde totalt under förra året. Nu invigdes den visserligen först i Juni men det är lik väl ett stort uppsving.
En orsak som kraftigt bidragit till att jag laddat upp fler bilder från mobilerna är att tjänsten har utvecklats till det bättre. Fram för allt möjligheten att använda sig av internetförbindelse via dator (via usb) är mycket uppskattat. Flera av mobilerna jag leker med till och från saknar aktiva SIM och det är riktigt enkelt att bara plugga in en kabel jämfört med tidigare då jag var tvungen att sätta i ett aktivt kort för att kunna skicka en post. Inte helt utan anledning det blev så glest mellan gångerna. För att inte nämna hur hutlöst dyr datatrafik är med mitt abonnemang. Vilket iofs påminner om att jag borde byta abonnemang. Även om jag numera kan köra wlan/usb på samtliga mina mobiler och använda en dataförbindelse utan extra kostnad.

På is
Det andra går inte lika mycket framåt längre. Men det är väl på gång, snart(tm). Nu till helgen ska jag åka tåg och då brukar man ha tid att grubbla. Ska nog bli rätsida på det där med förr eller senare. Bloggen som sådan är live men jag har inte tänkt länka till den fören jag börjar bli något så när nöjd med designen/upplägg och faktiskt övergår till att ägna mer tid åt att skriva än att tweaka.

Inga kommentarer: