måndag 29 oktober 2007

Idag blev mer händelserik än jag förväntade mig.

När det var dags att justera tid i helgen glömde jag så klart bort det och gick upp tidigt för att min tvättid började klockan sju. Som tur var har ingen klagat att någon galning startade tvättmaskinerna redan klockan sex på morgonen. Jag uppmärksammade mitt missöde ganska snart och njöt av att ha ytterligare en timme på mig i tvättstugan. I vanliga fall är det lite tight att torktumlaren hinner bli klar. Den är säkert miljövänlig eller något sådant men snabbt går det i alla fall inte.

Man hade ju kunnat tro att jag lärde av misstaget men icke. När jag i själva verket uppdaterat tiden så lurade jag mig själv att jag även hade ställt om larmet. Bevisligen inte. Istället vaknade jag av att det blev ljust. Dök upp på jobbet med andan i halsen, utan att ha ätit frukost och lik förbannat några minuter sent. Iofs låg jag fortfarande och sov i godan ro i sängen sju minuter innan jag började.

Precis efter att jag hade installerat om till senaste mjukvara på min telefon fick jag ett MMS från min morbror. Då jag inte hade lagt in några MMS-inställningar än kunde jag inte hämta meddelandet. Hur som helst var det vad jag trodde. Jag har en till kusin! Jag är glad främst för deras skull men också för min. Jag ska lära arbetsnamn Urban alla hyss jag kan och sedan ska jag googla efter fler. :D

Nu på kvällskvisten har jag varit ute och sprungit för första gången på länge. Jag har varit nära att ge mig ut några gånger men så äntligen blev det av. Efter nötstudien har jag mått lite sådär och bitvis besvärats av att det varit tyngre att andras än vanligt. Därför var det otroligt skönt att ge sig ut och springa. Jag sprang inte speciellt långt men jag kom tillbaka överraskad, imponerad av mig själv och med självkänslan på topp.

Inga kommentarer: