söndag 28 oktober 2007

Slut på nötter!

Tvåveckorsperioden är över. Alla prover är tagna. Nu återstår bara att vänta på resten av provsvaren och att få höra deras slutsats.

Min icke-vetenskapliga spontana slutsats är att det är obra att äta så jäkla mycket salta nötter. Min vilopuls ökade något. Lika så mitt blodtryck. Midjemåttet ökade en aning, men vikten var mer eller mindre oförändrad. Min viloförbränning ökade med vad jag tror är ganska mycket. Med risk för att jag inte minns siffrorna rätt så ger en överslagsräkning att det handlar om drygt 10% ökning.

Ätandet har haft ett antal effekter som inte tagits upp i studien. Jag tycker inte lika bra om salta nötter längre.

Nu ska jag göra något jag skjutit upp väldigt länge. Det är dags för en löptur.


Uppdatering. Det blev aldrig av att jag sprang. Klockan tickade iväg och jag trodde att J&C skulle komma förbi tidigare än det till slut blev. Det blev hur som helst en söndag som jag både hade trevligt och kan se tillbaka på och känna att jag presterade något.

Inga kommentarer: