måndag 1 oktober 2007

Test 1

Idag har jag varit på en första undersökning med anledning av en studie jag deltar i. Dagens tester inkluderade mest basic saker som blodtryck, vikt och olika längdmått. Det mest udda testet var en maskin som mätte på min utandningsluft och beräknade min förbränning. I vila förbränner jag i runda slängar 1600 KCal per dygn. Skulle jag få för mig att äta något går det åt ytterligare energi för att förbränna maten.

Som avslutning togs blodprov. Jag trodde att de bara skulle fylla upp ett sånt där litet provrör men det visade sig vara närmare tio.

Studien går ut på att se om och i så fall hur man påverkas av sötsaker. För min del innebär det att jag först gör några till prover inför och sedan ska jag käka nötter i två veckor. Det ska bli roligt att se om något händer. :)

Inga kommentarer: