onsdag 24 oktober 2007

Pussel

Helgen som var hade jag mina föräldrar på besök. De är mycket tacksamma gäster. Mycket av allt de hade med sig hade jag förväntat mig. En skohylla som jag hade beställt, då jag inte lyckats hitta någon snygg med rätt mått i någon av de butiker jag besökt här i Linköping. Några prylar från mormor, bland annat en tyggarderob att ha på förrådet. Vad jag verkligen inte hade förväntat mig var att de skulle ha med sig så mycket i matväg. I frysen ligger det numera Makrill som fångades i Norge i somras. Hemodlade tomater. Torkade örter från kryddlandet. Och så vidare. Den måltid som toppar helgen var renstek med färska kantareller. Bra kontakter med samer ftw!

På tal om att äta så är jag förbannat less på nötter nu. På fredag är sista dagen i studien men eftersom jag gör min sista provtagning på morgonen behöver jag inte äta upp den dagens ranson. Dagens förpackning har jag redan klarat av så nu är det bara en påse nötter kvar att äta upp.

Titeln på posten var tänkt att syfta på frasen "alla pusselbitar börjar falla på plats" och att det börjar bli glest på den lägenhetsrelaterade att-göra-listan. Allt sedan jag flyttade in har jag gjort små ändringar och justeringar här och där. Jag har hela tiden varit jäkligt nöjd med lägenheten. Nu är jag banne mig nöjd med inredningen också!

Eller vänta lite, den där växten är nog snyggare om man vänder den lite åt...

Inga kommentarer: