söndag 30 september 2007

Skattjakt utan skatt.

Sedan jag flyttade in har jag samlat på mig en del glas att återvinna. Eftersom att jag är nyinflyttad började jag först med att höra mig för på affären och efter att personalen överlagt fick jag en difus vägbeskrivning. (I efterhand så var det nog inget fel på vägbeskrivningen men eftersom personen jag frågade inte visste så blev det information i andra hand och lite för vagt för att jag skulle förstå.)

Så jag knappade in en sökning på google. Första träff var Svensk GlasÅtervinning. För att hitta var glasbehållarna finns hänvisades man till Förpacknings- och Tidningsinsamlingens hemsida. Där fanns stadsdelen Tannefors inte med så jag valde samtliga i Linköping och sökte igenom resultatet. Där hittade man p-plats Pelargonian med adress "Nya Tannerforsvägen/Gamla Tannersforsvägen".

Eftersom att jag inte var säker så valde jag att googla p-plats pelargonian vilket bekräftade att det går att återvinna där men jag hittade ingen vägbeskrivning eller karta. Jag gjorde ett försök att via maps.google.com söka på pelargonian men svaret var två pilar. Pilarna pekade ut var Tekniska Verken och Dukaten har sina kontor. Kollar man dukatens kartor över parkeringsplatser så är inte Pelargonian med.

Nu är jag iofs ganska säker på var det ligger så det är väl inte hela världen, men det känns lite konstigt att det är så väldigt många gånger längre att återvinna glas än till affären. Det är närmare och enklare att återvinna sådant som man dessutom får tillbaka pant på. Bakframt?

Inga kommentarer: