torsdag 16 augusti 2007

Det börjar likna något

Efter att ha varit ganska slapp några kvällar så tog jag mig i kragen ikväll och ordnade undan en del saker som jag haft på att göra-listan ett tag. Gå ner med saker som är i vägen till förrådet. Hämta upp saker som hamnat på förrådet av misstag. Vika tvätt och så vidare. Sammanfattningsvis har jag inte längre en enda kartong som står och "skräpar" i lägenheten. Det ser genast mycket bättre ut.

För någon dag sedan blev jag fundersam varför jag inte kunde kolla på strömmande material med min telefon. Idag provade jag samma sak över gprs istället för wlan och efter upptäckten att det fungerade så var det inte långt kvar till att börja kolla närmare på protokollet och klura på vad som skiljer datatrafik över gprs från datatrafik över wlan. Nu väntar jag svar från 3com om det ens är möjligt för min router att hantera trafik över Real Time Streaming Protocol.

Tänkte inte på att ta någon nagelklippare med mig från gamla lägenheten och avsaknaden börjar göra sig påmind. När naglarna började bli lite väl långa så ursäktade jag mig inför mig själv med till en början med att den extra nagellängden var ok eftersom att jag använde touchscreen så pass mycket. Yeah right..

Ser verkligen fram emot helgen nu.

Inga kommentarer: