onsdag 15 augusti 2007

Status check

Idag har jag beställt telefoni. Då hyresvärden har avtal med operatören kostar abonnemanget 0 kr/mån men det finns en mystisk klumpsumma på hyran som täcker in bredband, telefoni och kabel-TV. Inte för att jag räknar med att använda fast telefon öht då jag lika gärna kan använda VoIP och ringa utan kostnad per samtalstid, men det kan ju vara bra att ha. Enligt tidigare beräknades inkopplingstid till 3-4 veckor. Spännande att se om jag får telefoni eller soffa först alltså.

Soffan är för övrigt betald nu. Hade bara beställt den tidigare men nu alltså betalat den i förväg. Om man hade glömmt bort att betala den via Post-/Bankgiro tio dagar i förväg måste man skaffa en postväxel. Ugh!

En av vattenväxterna har separerat från sin kruka och sitt rotsystem och flyter omkring i toppen av guldfiskskålen. Jag misstänker att guldfiskarna ligger bakom. Än så länge har jag inte bestämt mig om det blir för glest utan den eller om det är ok. Kostnaden att skaffa en ny är en struntsummma pengar och en ansenlig del av min tid.

Fick tips från mamma om skohylla. Den finns hos Glössbo möbler och låter jäkligt fin på beskrivningen. Hoppas bara att någon har vägarna förbi och en kamera med sig. Med lite övertalning ska det säkert få mamma eller pappa att svänga förbi där igen.

En dessvärre väntad nyhet som kom eftersänd med post idag är att polisen lägger ner utredningen. "Det finns för närvarande inte några tips eller andra uppslag som gör att polisen på ett bra sätt kan arbeta med ärendet. Polisen avvaktar nu med aktiva spanings- och utredningsinsatser tills tips eller andra uppslag kommer till polisens kännedom." Ungefär som när jag anmälde cykeln stulen med en väsentlig skillnad. I det här fallet har jag intryck av att polisen verkligen lagt ner tid och möda på att göra vad de kan.

Har för mig att det var något mer jag tänkte skriva men det ser i alla fall ut som att jag fått med det väsentligaste.

Inga kommentarer: