fredag 17 augusti 2007

Lekstuga

Streaming verkar jag inte kunna få till över wlan. Problemet är att det verkar som att min gamla router inte stödjer RTSP. Har mailat 3com och de förtjänar kudos för sina snabba svar. Det första svaret var att routern inte stödjer IGMP. Nu är jag lite okunnig på området men gissar att det egentligen var svar nog. Hur som helst så påpekade han att de egentligen inte har support för den längre, tipsade om att prova öppna standardporten för RTSP och så bifogade han den senaste firmware som utvecklades för routern. Så nu har jag uppdaterat den och den fungerar fortfarande precis som vanligt men har fortfarande inte stöd för RTSP.

En lite roligare nyhet är att mail2web.com erbjuder gratis hobby-Exchange. Så nu kör jag Exchange ActiveSync på telefonen och får mail till telefonen med push. Skoj? Ja. Praktisk nytta? Njae.. Då jag av kostnadsskäl bara tillåter EAS att använda wlan så får min business-känsla lite sämre täckning. Att köra den datamängd som epost innebär över gprs är inte ett alternativ med den skamlösa prissättning som min operatör har. Men men.. även om jag inte har wlan-täckning för jämnan är det jäkligt mysigt att köra riktig push. :)

Det var en del snack på jobbet idag om att gå ut på Nykvarn ikväll. För min del är det inte ett alternativ då jag ska köra brödbil imorgon, för första gången på väldigt länge. Blev tjatad på att åtminstone komma på förfest men velade en liten stund och sedan kändes det helt enkelt inte värt det. Skulle behöva duscha först, sedan ungefär en halvtimme enkel resa och så skulle jag knappt hinna dit innan det var dags att vända hem för att komma i säng. Suck.

Inga kommentarer: