måndag 20 augusti 2007

Helgen som var

Som nämndes i förra posten så var det brödbilshelg. Tidigare i veckan såg jag nästan fram emot att få köra en tur med lastbil igen. Fredag kändes det bara piss att planera för att gå upp "i gryningen" för att jobba. Väl vaken på lördag morgon så var det tillbaka på plus. Första gången jag tog mig till lastplatsen från nya lägenheten. Avsevärt kortare cykelväg. Att den upplevdes som finare kan vara nyhetens behag. Eftersom att jag hade glömt bort att lämna några packsedlar och kopior på följesedlar så blev det ytterligare en cykeltur till lastplatsen på söndagen.

Fram emt kvällskvisten fick jag besök av Rikard & Tina som hälsade på över middag. Blev ungefär som min semester - inte som planerat men väldigt trevligt.

Passade på att njuta lite av vädret och gick längs med Stångån. Till min förvåning var det jättefint. Det är som en avlång park på båda sidor om ån och närmare slussarna är det ett mindre myller av öar och broar. Avkopplande och mysigt.

Inga kommentarer: