torsdag 13 mars 2008

Hänt idag.

Syrran "råkade" göra en så kallad fickringning - ett snyggt sätt att påminna om att hon minsan är på konsert. De få strofer jag uppfattade innan jag lade på räckte för att jag inte skulle kunna låta bli att kolla på en musikvideo.


Som vanligt har jag surfat runt en del och läst bloggar. Idag tänkte jag länka till några av de texter som jag av väldigt olika skäl fann intressanta, underhållande eller av annan anledning värda att tipsa om. Urvalet är kanske inte slumpmässigt men åtminstone spontant och inte på något sätt genomtänkt eller motiverat.

Dexion avråder ifrån att ha för bra litteratur i badrummet. Jag gillar att läsa i badet men inget tyngre än pocket.

Upptäckte en för mig ny blog och hörde talas om en kommande mobiltelefon, eller vad man nu ska kalla det.

Stina Morian framför läsvärd kritik av terrorpolitiken.


Även via IM har jag delat med mig av ganska många länkar idag.
(22:26:59) synnøve: you're a damn link/picture taking/blogging fiend
(22:27:01) synnøve: i swear
(22:27:03) synnøve: its like your crack
(22:27:05) synnøve: or something



Skriptandet som jag pysslat med vid sidan av jobbet stötte på oväntat problem idag. Samma kod som fungerade perfekt på min dator strulade till synes helt utan anledning på en annan till synes identisk maskin. Genom att lägga in kontrollpunkter, konvertera om och försöka på nytt så lyckades jag hitta problemet precis innan jag skulle gå för dagen. Skillnaden bestod i att titeln på fönster i Windows påverkas av inställningen för visning av fullständigt filnamn.

Inga kommentarer: