onsdag 12 mars 2008

Länkar om fildelning och lite mer kuriosa

Länkar på temat fildelning:

- Ett nytt rekordår för Hollywood. Men om man ska tro MPAA så går filmindustrin på knäna och kommer snart att dö.

- Näe, undersökningar och underlag ska man inte tro på. Det är bara löjligt.

- Sedan hade det ju varit bra om personer från flera olika läger med flera olika ståndpunkter fick komma till tals i riksdagens utfrågningar.



Så till statistiken. Några besökare som hittat till min blog via sökmotorer har sökt på för mig ganska överraskande saker. Det finns skäl att tro att vad de letade efter inte fanns att finna bland mina poster.

- skapa ett monster i msn
- hur tillverkar man snören
- how to crash a phone with msn

Som väntat och som sagt så matcher det stora flertalet av sökningarna sådant jag skrivit om. En icke obetydlig andel innehåller även placeholdern foobar, vilket tills vidare är rubriken (dock inte adressen) på min blogg.



Uppdatering.

- Basic personligt gör en anmärkning angående hur objektivt IDG skriver när det handlar om bittorrent.

- Opassande kommenterar en intervju av Roger Wallis.
250 miljoner per år dras in i kassettavgift via mediaspelare som går rakt till musikindustrin. På bara mediaspelare. Tanken svindlar. Man hade hoppats att nå’ra spänn landat hos författare, med tanke på alla ljudböcker som finns i dem.

Inga kommentarer: