onsdag 19 mars 2008

Poking device



Har pillat lite mer på pekbloggen idag och det börjar likna något. Mycket learning by doing och idéen växter fram och vidareutvecklas allt eftersom. Vill gärna få mer input och feedback på den. På sikt skulle jag gärna se fler som vill vara med och välja ut bra material att peka på.

(23:42:23) Johan: Vad tror du om upplägget? En blogg som inte skriver något eget material, bara gör ett urval av kakan och pekar ut russinen
(23:43:02) Norberg: Ja, det tror jag är en riktigt bra idé.
(23:43:14) Norberg: Kul att se om du får besökare. :)
(23:43:25) Norberg: Och hur de reagerar/kommenterar.
(23:43:49) Johan: På sätt och vis blir det lite som knuff.se mfl med skillnaden att det är ett subjektivt urval och inte massklickande som ligger bakom vilka poster som dyker upp där.
(23:44:35) Norberg: Ja, precis.
(23:44:45) Norberg: Så det blir ju en egen grej ändå.
(23:45:22) Johan: Det jag funderar är om man borde köra via twearl eller tinyurl för att undvika automatiska backlänkar
(23:46:00) Johan: För är det egentligen intressant för läsare av en intressant post att hitta till en sida som länkar till saker som har med helt andra ämnen att göra?
(23:46:16) Norberg: Sant.
(23:46:30) Norberg: Kan vara värt att tänka på iaf.


Vid tillfälle ska jag läsa in mig på vad det där lagförslaget om språkvård egentligen gick ut på. Svengelska is the shit när man ska verka seriös, har jag läst på interwebs.

Inga kommentarer: