fredag 14 september 2007

Axplock

Här om dagen läste jag en chockerande post om vad det är som ligger bakom vissa myndigheters långa handläggningstider. Konstigt nog har hela den blogg där kritiken framfördes försvunnit. Den går hur som helst att hitta via google, där den även finns cachad.

Johanna Nylander kritiserar immateriell äganderätt genom att göra en liknelse med potatis. Rolig läsning tycker jag. :)

Sedan har jag läst tre texter som inte direkt är upplyftande. Blogge, opassande och Oscar Swartz formulerar sig olika och lägger inte tyngd på samma saker men gör mer eller mindre samma konstaterande om utvecklingen. Läsning som ger upphov till eftertanke. Men verkligheten är lite för dyster så jag slår bort det hela och ger mig på att sortera saker från det sista flyttlasset.

Avslutningsvis något betydligt roligare. När Marc & Tim var här tipsade de om en brittisk komedi som heter The IT Crowd. Serien är nu inne på sin andra säsong. Tänk om det fanns mer sådan här underhållning i svenska kanaler! Info. Första avsnittet.

1 kommentar:

Järnladyn sa...

Bloggen har inte försvunnit, bara bytt adress, så nu kan du uppdatera din länk. :)

http://jarnladyn.blogspot.com