fredag 28 september 2007

Vad är det egentligen för folk som jobbar med support?

Dagens konstigaste hänvisning. En kund ringer in och förklarar att han varit i kontakt med sin operatör och blivit hänvisad att ringa till oss. Han beskriver sitt problem så här: TV i mobilen fungerar bra via de flesta av de länkar han hittat via sin operatörs hemsida men för vissa av kanalerna får han ett felmeddelande som säger att det inte hittas något på den adressen. Enligt kunden så har operatören utan att blinka hänvisat till oss, tillverkaren av mobilen, för att kontrollera att det inte är något fel med kundens datakonton. För det första är kontouppgifterna operatörsspecifika. Även om jag mycket väl kan kolla upp och i många fall redan kan uppgifterna utantill så är det fortfarande skrattretande att operatören hänvisar till någon annan för att kontrollera deras egna inställningar. För det andra så kunde ju kunden kolla på tv i mobilen via många andra länkar och således är det inget fel på kundens kontoinställningar. Istället för att hänvisa kunden vidare hade man kunnat prova om det faktiskt var som så att man hade brutna länkar på sin sida. Oops..

Självklart är jag medveten om att inte heller mina svar inte är klanderfria. Det kännns ändå ganska skönt att skulle jag någon gång ha en dålig dag så kommer jag ändå framstå som bra i förmförelse med exempel som ovanstående. ;)

Inga kommentarer: