torsdag 13 september 2007

Zzzz

Just nu är jag hemma från jobbet och väntar på att mitt ex ska komma förbi. Idag flyttar hon ut från vad som var vår lägenhet i några år. Fyra? Anledningen att hon kommer förbi är en uppgörelse vid uppdelningen av prylar, nämnligen att hon skulle få använda ett antal saker så länge hon bodde kvar där men återlämna dem vid avflytt.

Det visade det sig gång på gång att vi inte hade gått igenom allt än och fler av mina bortglömda tillhörigheter dök upp. Jag har nyttjat lastbil och taxi för att flytta två lass med prylar utöver vad jag tagit med mig på cykel resp med buss. Lik förbannat är det nu ett antal skitsaker kvar men förhoppningsvis tar hon det med sig utan att bråka. Senast vi träffades tänkte jag högt kring vad vår relation är idag. Jag sa att vi hade en förhållandevis bra relation. Hon skulle tvunget vara skeptisk och för att övertyga henne hamnade jag i den dumma sitsen att lista saker vi skulle kunna sura på varandra för. Det är ju förbannat lätt att vara efterklok men det var ju nte direkt någon stämningshöjare. Om man är ute efter att starta ett snöskred så har man ganska gott om snöbollar att välja på efter knappt sex år.

Nu försöker jag hålla mig sysselsatt för att undvika att överslagsräkna på om sakerna jag väntar på verkligen är värda mer än den lön jag går miste om.

Inga kommentarer: